Holnaptól fogyózom

avagy a kezdet lányának mindennapjai

Előkészületek

2014. augusztus 28. 11:22 - A kezdet Lánya

Sziasztok, én vagyok az.

Munkahelyemen ülök, de nem bírom ki, hogy ne írjak nektek, tekintve, hogy tegnap írnom kellett volna. De nem írtam. Már nem emlékszem, hogy miért nem. Talán elfelejtettem, talán csak lusta voltam, de mindegy, már holnap van, szóval koncentráljunk a jelenre. :)

Rá kell jönnöm, hogy sajnos a jelenlegi énem gyenge. Fejben nem vagyok elég erős. Sosem voltam az. Így minden olyan lehetőséget meg kell ragadnom, ami segíti az előrehaladásomat. Ha nem megy nekem egyedül az, hogy itt a munkahelyemen a büfék kínálatai közül a diétásat vegyem meg az íncsiklandozó juhtúrós sztrapacska és carbonara helyett, akkor bizony nem szabad a büfék közelébe mennem. És pont. Ilyen egyszerű. Na, nem annyira, de valamennyire.... Mégis akkor honnan lesz nekem ebédem? Főzni nem fogok, bármennyire is jól tudok, és szeretek, mint említettem gyenge vagyok, gyenge ahhoz, hogy elvégezzem a napi kötelességeimet (házimunka, sport) így ha még főznöm is kellene... áh, rossz belegondolni. Valószínűleg nem főznék, kifogásként a fáradtsággal takaróznék és mivel nem lenne ebédem, kénytelen volnék a büfék kínálata közül választani és nyilván a sztrapacskát választanám. Nyilván. De! Megszületett a lehető legokosabb döntésem: rendelni fogok. Diétásat. Egészségeset. Paleot. Kurva drágán, de ez most mellékes. Holnaptól már valóban kijelenthetem, hogy teszem az egészségemért, és hogy diétásan étkezem. Reméljük finom lesz. Reméljük beválik. 

Igen kiszámítható az ízlésem. Nem sok mindent eszem meg. Nem szeretem, ha ezzel illetnek, de sokan azt mondják, hogy a finnyás fajtába tartozom. Szerintem nem, csak van ízlésem. :)

Szóval az étrendem paleo, ezt ugye tudjuk. De ez sem elég, ha szeretnék minden olyan alapanyagot kiiktatni, ami a szervezetem működésére káros lehet. Autoimmun beteg is vagyok, ezt is tudjuk. Alulműködő, ezt is tudjuk. Tehát már csak az kell, hogy tisztázzuk, melyek azok az ételek, amiket kerülnöm kell  vagy csak mérsékelnem kell a fogyasztásukat, pedig paleo alapanyagok. Ilyen pl: a tojás, a tonhal, a paradicsom, paprika, padlizsán, keresztes virágúak nyersen (pl fejes saláta, káposzta, brokkoli, karfiol, retek, répa, stb). Az utóbbiak esetében az jelent könnyebbséget, hogy nyersen nem fogyaszthatóak, illetve a mértékletesség ez esetben is nagyon fontos. Szóval elég kevés alapanyag van, amit ehetek, főleg, ha azt is figyelembe vesszük, mit szeretek és mit van lehetőségem enni. Mivel nem szeretem a négylábú állatok húsát és a pulykát, így korlátozottak a lehetőségeim a fehérjebevitelnél is. Meg ennél is. Meg annál is. Meg ezt se. És azt sem. Fene a finnyás fajtámat... :)

Tehát összegezve: nincs tejtermék, se cukor, sem gabona, nincs burgonya, kukorica és hüvelyesek sem. Korlátoznom kell a tojás, tonhal, paradicsom, paprika, padlizsán és a keresztesvirágúak fogyasztását. Ezek azok, amik nem választás kérdéskörébe tartoznak, a többi viszont igen.

Kíváncsiak vagytok a leadott rendelésemre? 

Holnapi menü: reggeli sonkakrémmel töltött tojás saláta ágyon

                      ebéd: Sült zöldségek szezámbundában sopszka salátával

Igen, mivel nemigen szeretem a húsokat, így sokszor fogtok zöldséges ételeket látni, de azért néha fogtok látni jó kis szalonnákat, tepertőket, mindenféle zsíros finomságokat, mert azokat szeretem. De nagyon :)

Később jelentkezem,

na puszi,

 

AKL

 

keep-calm-and-eat-paleo-27.png

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://holnaptolfogyozom.blog.hu/api/trackback/id/tr446643811

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása